Topic outline

  • General

  • Εισαγωγή

    Ο στόχος του κύκλου κατάρτισης είναι να δοθεί στους συμμετέχοντες η δυνατότητα να βρουν μια επιχειρηματική ιδέα κατά τη διάρκεια αυτών των τεσσάρων εβδομάδων, να την αξιολογήσουν και να αποκτήσουν το βασικό σύνολο δεξιοτήτων για να ανοίξουν και να οργανώσουν μια επιχείρηση.

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Μέχρι το τέλος αυτού του κύκλου κατάρτισης, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:

    • να προσδιορίσει και να αξιολογήσει μια επιχειρηματική ιδέα, ειδικά στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς
    • να κατανοήσουν τις αρχές μιας κοινωνικής επιχείρησης και να είναι σε θέση να οικοδομήσουν μια επιχείρηση σύμφωνα με αυτές τις αρχές
    • να αναπτύξει ένα επιχειρηματικό σχέδιο
    • να αναπτύξει μια στρατηγική μάρκας και μάρκετινγκ
    • σύντομοι σχεδιαστές και άλλοι για τη δημιουργία περιεχομένου και οπτικών, όταν απαιτείται
    • να αναπτύξει ένα ισχυρό περιφερειακό δίκτυο στην κοινότητα


    Θεματικές ενότητες

    1. Βασικές κοινωνικές επιχειρηματικές δεξιότητες
    2. Επιχειρηματική ιδέα στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς
    3. Έρευνα αγοράς και διαμόρφωση της επιχειρηματικής ιδέας
    4. Τοπικά δίκτυα και εταιρικές σχέσεις

    Glossary: 1Book: 1
  • Ενότητα 1 - Βασικές δεξιότητες επιχειρηματικότητας κοινωνικού χαρακτήρα

    Η Μονάδα 1 προετοιμάζει τους συμμετέχοντες για επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτό περιλαμβάνει μια εισαγωγή στις ήπιες δεξιότητες και άλλες δεξιότητες που είναι περισσότερο ή λιγότερο προϋπόθεση για έναν επιτυχημένο επιχειρηματία. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για βασικές κοινωνικές επιχειρηματικές δεξιότητες. Αυτού του είδους οι δεξιότητες θα προσδιοριστούν και θα εξηγηθούν στους μαθητές. Από την αρχή, οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να γνωρίζουν τον τριπλό χαρακτήρα μιας κοινωνικής επιχείρησης του πολιτιστικού τομέα, δηλαδή τον κοινωνικό χαρακτήρα, τη θέση της ως επιχείρηση και τη θέση της στον τομέα του πολιτισμού / της πολιτιστικής κληρονομιάς.

    Σε αυτή την ενότητα περιλαμβάνονται οι γνώσεις - σκληρές δεξιότητες - στην (κοινωνική) επιχειρηματικότητα εν γένει, αλλά η ανάπτυξη μαλακών δεξιοτήτων, ιδιαίτερα ηγετικών ικανοτήτων, είναι επίσης μέρος της πορείας και ιδιαίτερα των ασκήσεων.

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Γνώσεις

    • Κύρια κοινωνικά ζητήματα για τους επιχειρηματίες. βασικές αντιξοότητες.

    • Σημασία θετικών κινήτρων για την επιχειρηματικότητα

    • Θεωρία κινήτρου-υγιεινής από τον Herzberg

    • Θεωρία λήψης αποφάσεων. Δημοκρατική λήψη αποφάσεων

    • Ανθρώπινες σχέσεις

    • Διαχείριση των συγκρούσεων

    • Δημιουργικότητα

    Δεξιότητες

    • Αναγνωρίζοντας τις επιχειρηματικές ευκαιρίες

    • Μετατρέποντας τα κοινωνικά προβλήματα σε επιχειρηματικές ευκαιρίες

    • Αύξηση της δημιουργικότητας

    • Δεξιότητες λήψης αποφάσεων

    • Δεξιότητες επικοινωνίας

    • Δεξιότητες διαχείρισης συγκρούσεων

    • Μιλώντας δημόσια

    Ικανότητες

    • Ομαδική εργασία

    • Καθορισμός ατομικών, ομαδικών και επιχειρηματικών στόχων

    • Αυξημένη δημιουργικότητα, αυξημένη συμμετοχή σε επιχειρηματικές δραστηριότητες

    • Ατομική και συλλογική ευθύνη


    Book: 1Quiz: 1File: 1
  • Ενότητα 2- Επιχειρηματική ιδέα στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς

    Η ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε όταν ξεκινάτε μια κοινωνική επιχείρηση. Το δεύτερο είναι να βρείτε με ποιον θα ξεκινήσετε από κοινού την κοινωνική επιχείρηση. Η επιχειρηματική ιδέα μπορεί να βασίζεται στο ταλέντο ή στις ειδικές δεξιότητες ενός ή περισσοτέρων κοινωνικών επιχειρηματιών, στην πολιτιστικής κληρονομιάς, με έναν καινοτόμο τρόπο, στην αγορά, στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προκύπτουν από τη φυσική ή πολιτιστική το περιβάλλον, τη νομοθεσία και τις ανάγκες του δημόσιου τομέα.

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Γνώσεις

    • Κύρια στοιχεία μιας ΕΠΚ

    • Κύρια στοιχεία της αξιολόγησης μιας ΕΠΚ

    • Θεωρία διαχωρισμού εγκεφάλου

    • Θεωρίες λήψης αποφάσεων

    Δεξιότητες

    • Δυνατότητα δημιουργίας ιδεών

    • Καταιγισμός ιδεών (brain storming)

    • Ικανότητα εντοπισμού απειλών και συγκεκριμένων αναγκών μιας ΕΠΚ

    Ικανότητες

    • Ικανότητα ανάπτυξης επιχειρηματικών ιδεών για μια ΕΠΚ

    • Λήψη αποφάσης


    Book: 1Quiz: 1File: 1
  • Ενότητα 3 - Έρευνα αγοράς και διαμόρφωση της επιχειρηματικής ιδέας

    Η ενότητα 3 επικεντρώνεται στην "Έρευνα αγοράς και στην πλαισίωση της επιχειρηματικής ιδέας". Σε αυτή την ενότητα, θα μιλήσουμε για τα τέσσερα «Π» του μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου προσδιορισμού του αν ένα προϊόν αξίζει να επιδιωχθεί ως επιχειρηματική ιδέα. Εκτός από τον υπολογισμό της τιμής και του σημείου ανανέωσης, αυτό περιλαμβάνει επίσης τεχνικές έρευνας αγοράς.

    Θα ασχοληθούμε επίσης με την οικοδόμηση ενός brand και στρατηγικών μάρκετινγκ, εστιάζοντας ειδικά σε ήδη υπάρχοντα μέσα (καθώς έχουν χαμηλότερο κόστος). Το κτίσιμο ενός brand περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία CI και λογότυπου. Ενώ δεν θα μάθουμε πώς να σχεδιάσουμε ένα λογότυπο, θα μιλήσουμε για το πώς να ενημερώσουμε σωστά έναν σχεδιαστή και πού να βρούμε έναν καλό σχεδιαστή.

    Τέλος, στην ενότητα αυτή θα γίνει μια σύντομη εισαγωγή στο πώς να γράψετε και να αξιολογήσετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο καθώς και πώς να διαβάσετε και να συντάξετε έναν ισολογισμό.

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Γνώσεις

    • Σημασία των αναγκών των καταναλωτών και του τοπίου των ανταγωνιστών

    • Τα τέσσερα «Π» του μάρκετινγκ (προϊόν, τιμή, προώθηση, τόπος)

    • Ανάγνωση ενός απλού ισολογισμού

    • Τιμολόγηση – σημείο ανανέωσης

    • Μέθοδοι έρευνας αγοράς

    • Branding & μάρκετινγκ

    Δεξιότητες

    • Πώς να κάνετε έρευνα αγοράς

    • Πώς να αναπτύξετε ένα σύντομο επιχειρηματικό σχέδιο

    • Πώς να αναπτύξετε επιχειρηματική ταυτότητα

    • Πώς θα επικοινωνήσετε την υπηρεσία προϊόντων σας στο κοινό

    Ικανότητες

    • Δυνατότητα αξιολόγησης επιχειρηματικής ιδέας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

    • Δυνατότητα επικοινωνίας της επιχειρηματικής ιδέας Πολιτιστικής Κληρονομιάς


    Book: 1Quiz: 1File: 1
  • Ενότητα 4 - Τοπικά δίκτυα και συνεργασίες

    Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της κοινωνικής επιχείρησης είναι ο κοινωνικός της χαρακτήρας. Δεν υπάρχει κανένας επιχειρηματίας που να ανταγωνίζεται και να αγωνίζεται ενάντια σε έναν εξωτερικό κόσμο εχθρό, αλλά πολλοί κοινωνικοί επιχειρηματίες συνεργάζονται για την επίτευξη κοινωνικών στόχων και υπάρχουν πολλές οργανώσεις του κοινωνικού τομέα της οικονομίας που είναι πρόθυμες να συνεργαστούν και να βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων.

    Η τελευταία ενότητα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μιας εταιρικής σχέσης με άλλες κοινωνικές επιχειρήσεις και στην εφαρμογή ενός ισχυρού δικτύου με την κοινότητα. Τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά απαιτούν την ύπαρξη ενός επιτυχημένου επιχειρηματία πολιτιστικής κληρονομιάς. Η ενότητα θα επικεντρωθεί στον εντοπισμό πιθανών εταίρων και στην οικοδόμηση μιας επιτυχημένης εταιρικής σχέσης.

    Επιπλέον, θα αναλυθεί η σχέση με την τοπική κοινότητα και οι βασικές δεξιότητες για την οικοδόμηση ενός κοινοτικού δικτύου θα διδαχθούν στους μαθητές.

    Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι κοινωνικές επιχειρήσεις ειδικότερα πρέπει να γίνουν μέρος ενός δικτύου. Για να ξεκινήσετε ως κοινωνική επιχείρηση, είναι επομένως σημαντικό να σκεφτείτε εγκαίρως την τοπική / περιφερειακή δικτύωση.

    A) Βασικά

    Τι είναι ένα δίκτυο και γιατί μια κοινωνική επιχείρηση πρέπει να οικοδομήσει ένα δίκτυο και να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα δίκτυα; Βασική αρχή για μια κοινωνική επιχείρηση είναι ότι συνεργάζεται στενά με το τοπικό / περιφερειακό περιβάλλον και τους τοπικούς φορείς. Και προς όφελος της εταιρείας και της περιοχής.

    B) Περιφεριακά δίκτυα

    Το πρόγραμμα CHEER θεωρεί ότι η δικτύωση των επιχειρήσεων, της κοινωνικής ευθύνης και της πολιτιστικής παράδοσης μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη τόσο για την κοινωνική επιχείρηση όσο και για την περιοχή. Η συνεργασία με τους τοπικούς παράγοντες ενισχύει ειδικότερα τις περιφερειακές οικονομικές δυνατότητες.

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Γνώσεις

    • Σημασία των εταίρων και της κοινότητας

    • Χαρτογράφηση της κοινότητας (θεωρία)

    Δεξιότητες

    • Πως να διαλέξετε εταίρους

    Ικανότητες

    • Δυνατότητα δημιουργίας δικτύων κοινότητας και επιτυχημένων συνεργασιών


    Book: 1Quiz: 1File: 1
  • Επιπλέον βιβλιογραφία

    Αυτό το τμήμα περιλαμβάνει έγγραφα και συνδέσμους σχετικά με την κοινωνική επιχειρηματικότητα και την τοπική πολιτιστική κληρονομιά, δηλαδή οργανώσεις στήριξης των επιχειρήσεων, προγράμματα χρηματοδότησης, πληροφορίες για την τοπική πολιτιστική κληρονομιά, ιστορίες επιτυχίας και άλλες πληροφορίες σχετικές με τους ανέργους που επιθυμούν να εμπλακούν στην κοινωνική επιχειρηματικότητα και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες του τοπικού πολιτισμού.

    Folders: 4
  • Χώρος κοινωνικής δικτύωσης

    Αυτή η ενότητα περιλαμβάνει υπηρεσίες που υποστηρίζουν και βελτιώνουν τη δικτύωση και τη συνεργασία μεταξύ των χρηστών
    Chat: 1Forum: 1