Αυτή η μονάδα αναπτύσσει τα θεμελιώδη περιεχόμενα της μεθοδολογίας ARACNE για την επαγγελματικοποίηση ευάλωτων ομάδων.
Βασίζει την ανάγκη μιας συνολικής παρέμβασης ως απάντηση στην πραγματικότητα της ομάδας στόχου και επιτρέπει την περιήγηση στους κύριους τομείς δράσης, την κατασκευή δρομολογίων, το σχεδιασμό ενεργειών και δραστηριοτήτων κατάρτισης και τα βασικά μεθοδολογικά στοιχεία του μοντέλου.
Ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων επιτρέπει την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η δημιουργικότητα, η έρευνα και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών, τα οποία αποτελούν βασικά στοιχεία της διαδικασίας διδασκαλίας-μάθησης.
Αυτή η μονάδα αναπτύσσει τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με τη δημιουργική σκέψη και την ανάπτυξή της.
Προσφέρει καθοδήγηση για την εφαρμογή του μέσω των διαφορετικών μοντέλων χαρτών μυαλού και για το σχεδιασμό δραστηριοτήτων εκπαίδευσης ARACNE +.
Με αυτό, αναμένεται ότι οι φοιτητές θα μπορούν να υιοθετούν διαφορετικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε καθημερινού προβλήματος.
Αυτή η μονάδα αναπτύσσει το περιεχόμενο της κοινωνικής επιχείρησης.
Θα αναλυθούν οι τυπολογίες και τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής επιχείρησης, καθώς και ορισμένες σημαντικές γραφειοκρατικές πτυχές που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας επιχείρησης.
Προσφέρει τη δυνατότητα ανάπτυξης ενός απλού και ακριβούς επιχειρηματικού σχεδίου για άτομα που διατρέχουν κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.
Τέλος, ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων επιτρέπει τις εργασιακές δεξιότητες για τη διατήρηση μιας κοινωνικής και συλλογικής επιχείρησης μέσω της δημιουργικότητας, της έρευνας και της συνεργασίας μεταξύ των σπουδαστών, τα οποία αποτελούν βασικά στοιχεία της διαδικασίας διδασκαλίας-εκμάθησης.
Η ενότητα αυτή αναπτύσσει και αναλύει τις τυπολογίες και τα χαρακτηριστικά της μεθοδολογίας ενεργητικής μάθησης.
Εντοπίζει τις ενεργές μεθοδολογίες "ABP - Problem Based Learning", "MdC - Case Method" και "Συνεργατική Μάθηση" και προσφέρει τη δυνατότητα διερεύνησης και εφαρμογής των ενεργών μεθοδολογιών μάθησης για το σχεδιασμό δράσεων κατάρτισης ARACNE. Ο στόχος της δραστηριότητας είναι η ανάπτυξη δραστηριοτήτων μέσω ενεργού μεθοδολογίας, συνεργατικής μάθησης και δημιουργικότητας.
Τέλος, ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων επιτρέπει δεξιότητες κατάρτισης για την αξιολόγηση των επιλεγμένων μεθοδολογιών μάθησης.
Αυτή η διδακτική μονάδα επιτρέπει στους μαθητές να διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις και εργαλεία για να εκτελούν τη διαχείριση της κατάρτισης με βάση τις δεξιότητες, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη την ανάπτυξή τους σε ευάλωτες ομάδες. Οι μαθητές θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν ολοκληρωμένα δρομολόγια εισαγωγής στο πλαίσιο του ARACNE MODEL.
Αυτή η διδακτική μονάδα επιτρέπει στους μαθητές να διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις και εργαλεία για να σχεδιάσουν μια εκπαιδευτική δράση στο πλαίσιο του μοντέλου Aracne.
Ο σχεδιασμός μιας δράσης κατάρτισης περιλαμβάνει το σχεδιασμό και το σχεδιασμό δραστηριοτήτων που οργανώνονται στους τρεις άξονες που θέτει το μοντέλο: επαγγελματική λειτουργία, ενδυνάμωση και αυτοαπασχόληση.